




"Individuální přístup je mojí prioritou"
- PHP, framework Nette
- JQuery, Javascript
- HTML, CSS
- AJAX
- 15 let praxe
Programování webů, eshopů a aplikací
Programuji weby, eshopy a internetové aplikace od roku 2009. Programování má výhodu v tom, že zákazníkovi vytvořím web na míru, tak, aby plnil svůj účel (prezentace, prodej, automatizace procesů ve firmě) – tomu se říká frontend. A také, aby ovládání webu, eshopu nebo aplikace bylo pro zákazníka pokud možno co nejjednodušší a intuitivní (tomu se říká backend neboli administrace). Od rychlokvašky se liším tím, že mohu webu, eshopu nebo aplikaci dodat technologie, o kterých rychlokvaška nemá tušení, ale které mohou „schopnost prodávat“ dostat na vyšší uroveň, než jsou jen sladká a dobře stylizovaná slovíčka. Jistě, i já řeším UX/UI, strukturování a copywriting.
Zde uvádím některé z mnoha příkladů, kdy bez programátorských znalostí skutečný "web, který prodává" neuděláte.
Emailing
Pokud web má prodávat, měli byste přimět návštěvníka k tzv. call to action, zkrátka, aby vám návštěvník vyplnil například poptávkový formulář. Po odeslání formuláře web odešle návštěvníkovi email s poděkováním a s nějakou „návnadou“, dále se získané kontakty zapíší do vaší databáze. K provozování formuláře navíc potřebujete stránku s GDPR, ve formuláři pak checkbox se souhlasem se zpracováním osobních údajů a checkbox se souhlasem se zasíláním nabídek. Odeslaný email je formátovaný s grafikou, a může obsahovat odkazy na další informace či nabídky. Aby takový email byl doručen například na gmail (Google zpřísnil pravidla pro nevyžádanou poštu), je třeba vytvořit doménové klíče (DKIM) a jako TXT záznam veřejnou část klíče uložit na server (DNS). A dále, administrace umožňuje na získané kontakty (se souhlasem) zasílat newslettery a tzv. ohřívat potenciální zákazníky. To co jsem zde popsal už je docela alchymie, a bez praxe a zkušeností toto nelze.
AJAX
Neboli asynchronní javascript a XML, je technologie, která umožňuje odeslat a přimout požadavek ze serveru (web neustále komunikuje se serverem), aniž by bylo třeba načíst znovu stránku (reaload). Bez AJAXu toto nejde. AJAX velmi vylepšuje UX, zejména odesílání formulářů – např. bez AJAXu odešle návštěvník formulář, kdy na základě odeslaných dat program vyhodnocuje kupříkladu, zda už email navštěvníka není registrovaný. Server vrací odpověď, celá stránka se reloaduje a pokud byl formulář na stránce někde dole, uživateli zmizí, protože se stránka načítá odzhora. Uživatel už následně formulář neodešle. Podobných případů může na webu nastat více, zejména pak v administraci, kdy by správa bez AJAXu byla nemyslitelná.
Web který prodává
SEO (optimalizace pro vyhledávače) jistě, ale to je běh na dlouhou trať. A opět jsme u technologíí, např. SEO u dynamického webu nejde pořádně dělat bez routingu, který zabezpečí tzv. smart URL. Nač smart URL? Například na to, abyste název produktu dostaly do URL adresy stránky což je pro vyhledávače to nejlepší. A zde se vracíme na začátek. Web bude prodávat, pokud na něm budou návštěvníci. Jak je tam nahnat? Nejrychleší cesta je propagace (vizitky, tiskoviny, online reklama) – co takhle vytvoření testovací online kampaně na Facebooku, Instagramu, Google, Seznamu hlavně pro to, aby se zjistilo co návštěvníky na web přivádí, co na ně funguje? To se ale neobejde bez analytiky – vytvoření účtu v Google workspace (přístup ke všem službám Google), kdy nás zajímá hlavně Google analytics a Google search console. Naimplemetování na web a propojení je samozřejmostí. A dále naimplementování Facebook pixelu pro zjišťování aktivit navštěvníka, který přišel z reklamy na Facebooku.
Navrhnu, vytvořím, naimplemetuji a zaučím.
Tak chcete web ode mne nebo od rychlokvašky?
Pošlete mi svůj požadavek,
rád vám připravím nabídku.